Od początku do połowy lat 50-tych do połowy lat 60-tych coraz więcej firm zaczęło przyjmować menedżerów marek. Gwałtowny boom gospodarczy, a następnie rosnąca liczba ludności klasy średniej i wskaźnik urodzeń zwiększyły popyt na produkty na rynku. Doprowadziło to do stałej konkurencji między wieloma producentami, którzy mieli trudności z zauważeniem swoich produktów wśród wcześniej istniejących marek. Do 1967 r. 84% dużych detalicznych producentów opakowań miało menedżerów marek. Brand managerów nazywano również „menedżerami produktu”, których wyłączny priorytet przesunął się z samego budowania marki na zwiększanie sprzedaży i marży zysku firmy.

Hostessy na targi Warszawa Diam – pozyskaj z nami nowych klientów

W ciągu kilku lat menedżerowie marki nadal funkcjonowali jako medium, które pomogłoby zwiększyć przychody firmy. W latach dziewięćdziesiątych Marketing UK podkreślił, że menedżerowie marek są częścią „przestarzałego systemu organizacyjnego”, podczas gdy „system menedżerów marek zachęcił do proliferacji marek, co z kolei doprowadziło do wyniszczającego kanibalizmu i ograniczeń w zakresie zasobów.

Od lat 90-tych do wczesnych lat 20-tych samo zarządzanie marką ewoluowało w kierunku zarządzania aktywami marki. Davis określił strategię zarządzania aktywami marki jako „zrównoważone podejście inwestycyjne do budowania znaczenia marki, komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej oraz jej wykorzystania w celu zwiększenia rentowności marki, wartości aktywów marki i rentowności marki w czasie”. Śliczne hostessy na targi Warszawa Diam.

Hostessy na targach dobrze porozumiewają się z klientami

Hostessa również może być osobistym ambasadorem Twojej marki

Ambasadorzy kampusu (znani również jako „przedstawiciele marki” i „ambasadorzy marki”) są studentami, którzy rozpowszechniają informacje o firmie, którą reprezentują. Celem ambasadorów kampusu jest pomoc firmie w programach marketingowych na kampusie, aby dotrzeć do studentów demograficznych. Można to osiągnąć poprzez rzucanie wydarzeń, organizowanie warsztatów i wykorzystywanie mediów społecznościowych do promocji marki lub firmy.